ຜູ້ພັດທະນາທ່າບົກທ່ານາແລ້ງ ກ່າວຕໍ່ງານ eCommerce Expo Asia ທີ່ສິງກະໂປໃນວັນທີ 11 ຕຸລາວ່າ ລາວຈະກາຍເປັນຕົວເຊື່ອມຕໍ່ດ້ານການຂົນສົ່ງຂອງພາກພື້ນ, ສະເໜີຜົນດີໃຫ້ແກ່ຜູ້ປະກອບການໂດຍກາຍເປັນຕົວເຊື່ອມຕໍ່ດ້ານການຂົນສົ່ງທີ່ສໍາຄັນສໍາລັບອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້, ຈີນ ແລະ ຢູໂຣບ ໂດຍລາວກໍາລັງສະໜອງໂອກາດທີ່ດີສໍາລັບຜູ້ປະກອບການ.
ທ່ານ ສາຄອນ ພິລັນກຳ ຜູ້ຈັດການທ່າບົກທ່ານາແລ້ງ ໂຄງການທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນທີ່ເຊື່ອມຕໍ່ກັບທາງລົດໄຟລາວ-ໄທຢູ່ທ່າບົກ ທ່ານາແລ້ງ ໂຄງການຂົນສົ່ງສິນຄ້າລວມຂອງລາວໄດ້ຫັນປະເທດລາວທີ່ບໍ່ມີຊາຍແດນຕິດກັບທະເລ ກາຍເປັນປະເທດທີ່ສາມາດເຊື່ອມຈອດກັນໄດ້.
ຍ້ອນການບໍລິການຂົນສົ່ງສິນຄ້າ ແລະ ການຂົນສົ່ງທີ່ກຸ້ມຄ່າ, ຜູ້ສົ່ງອອກທີ່ນັບມື້ນັບຫຼາຍຂຶ້ນໄດ້ຂົນສົ່ງສິນຄ້າໄປປະເທດຕ່າງໆໃນພາກພື້ນໂດຍຜ່ານເສັ້ນທາງການຄ້າໃໝ່ຢູ່ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ, ໂດຍສະເພາະລະຫວ່າງຈີນ-ລາວ-ໄທ.
ໂດຍໃນປີທີ່ຜ່ານມາ ທ່າບົກ ທ່ານາແລ້ງ ສາມາດບັນຈຸຕູ້ຄອນເທນເນີໄດ້ 50,000 ກວ່າຕູ້, ໂດຍສະເລ່ຍ 4,000 ກວ່າຕູ້ຕໍ່ເດືອນ. ແຕ່ຈໍານວນດັ່ງກ່າວໄດ້ເພີ່ມຂຶ້ນຫຼາຍກວ່າ 7,000 ຕູ້ຄອນເທນເນີຕໍ່ເດືອນໃນໄລຍະ 6 ເດືອນທໍາອິດຂອງປີ 2023. ຕູ້ຄອນເທນເນີດັ່ງກ່າວໄດ້ກໍານົດໄວ້ສໍາລັບປະເທດເຊັ່ນ: ໄທ, ຫວຽດນາມ, ກໍາປູເຈຍ, ມຽນມາ, ມາເລເຊຍ, ສິງກະໂປ, ຈີນ ແລະ ຣັດເຊຍ.
ການຂົນສົ່ງທາງລົດໄຟທີ່ມີຄວາມໄວ ໄດ້ເຮັດໃຫ້ເວລາທີ່ຈຳເປັນໃນການຂົນສົ່ງສິນຄ້າຈາກດ່ານຊາຍແດນສາກົນ ທ່າບົກ ທ່ານາແລ້ງ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ທີ່ໃກ້ກັບຊາຍແດນໄທໄປຍັງຊາຍແດນຈີນພຽງ 4 ຊົ່ວໂມງ.
ທ່ານ ສາຄອນ ກ່າວຕື່ມວ່າ: “ເສັ້ນທາງການຄ້າໂດຍກົງທີ່ສຸດນີ້ໄດ້ເຮັດໃຫ້ຜູ້ສົ່ງອອກຂອງໄທສາມາດຫຼຸດຕົ້ນທຶນໄດ້ປະມານ 30%. ໂດຍທາງລົດໄຟຜ່ານທາງລົດໄຟນັ້ນ ການຍົກຍ້າຍສິນຄ້າຈາກອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້ໄປສູ່ຢູໂຣບໃນປັດຈຸບັນໃຊ້ເວລາພຽງແຕ່ປະມານສອງອາທິດ, ກົງກັນຂ້າມກັບ 45 ມື້ທາງທະເລ”.
ເສັ້ນທາງການຄ້າດັ່ງກ່າວ ໄດ້ປະກອບເປັນສ່ວນສຳຄັນຂອງເຄືອຂ່າຍພື້ນຖານໂຄງລ່າງທົ່ວໂລກ ໃນໂຄງການ ໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນທາງ ທີ່ຈີນເປັນຜູ້ລິເລີ່ມ. ໂດຍເສັ້ນທາງລົດໄຟຈາກລາວໄປຈີນນັ້ນ ໄດ້ເຊື່ອມຕໍ່ໄປເຖິງ ຄາຊັກສະຖານ, ຣັດເຊຍ, ເບລາຣຸສ, ໂປແລນ ແລະ ສິ້ນສຸດລົງຢູ່ ປະເທດເຢຍລະມັນ.
ນອກນີ້ ການເດີນທາງຂອງສິນຄ້າຈາກຈີນ ຫຼື ຢູໂຣບ ມາສູ່ຕະຫຼາດອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້ ນັ້ນກໍຕ້ອງຜ່ານລາວກ່ອນ ຈຶ່ງສາມາດເດີນທາງໃນໄລຍະທາງປະມານ 700 ກິໂລແມັດເພື່ອໄປເຖິງທ່າບົກ ເລັມສະບາງຂອງໄທ, ຫ່າງຈາກບາງກອກໄປທາງທິດໃຕ້ປະມານ 150 ກິໂລແມັດ ແລະ ຈາກບາງກອກເສັ້ນທາງການຄ້າຈະເຊື່ອມຕໍ່ກັບນະຄອນຫຼວງກົວລາລໍາເປີຂອງມາເລເຊຍ ແລະ ຕໍ່ໄປສິງກະໂປ.
ນອກຈາກນີ້ ສປປ ລາວ ຍັງກາຍເປັນທີ່ຈັບຕາເບິ່ງຂອງນັກລົງທຶນທົ່ວໂລກ ເນື່ອງຈາກຄວາມໄດ້ປຽບໃນດ້ານທີ່ຕັ້ງຍຸດທະສາດ ທີ່ເປັນສູນກາງການເຊື່ອມຕໍ່ໃນລະດັບພາກພື້ນ ແລະ ເປັນປະເທດທີ່ ໄດ້ຮັບສິດທິພິເສດ ຈາກລັດຖະບານຕ່າງປະເທດໃນການຍົກເວັ້ນ ຫຼື ຫຼຸດອັດຕາພາສີນໍາເຂົ້າສິນຄ້າຈາກລາວ ເຊັ່ນ EU 28 ແລະ ໃນຖານະຂອງສະມາຊິກ RCEP.
ຕິດຕາມຂ່າວທັງໝົດຈາກ LaoX: https://laox.la/all-posts/