ລາວ​ກາຍ​ເປັນ​ຕົວ​ເຊື່ອມ​ຕໍ່​ດ້ານ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ຂອງ​ພາກ​ພື້ນ ເປີດໂອກາດ-ຜົນ​ປະໂຫຍດ​ໃຫ້​ແກ່​ຜູ້​ປະ​ກອບການ


ຜູ້ພັດທະນາທ່າບົກທ່ານາແລ້ງ ກ່າວຕໍ່ງານ eCommerce Expo Asia ທີ່ສິງກະໂປໃນວັນທີ 11 ຕຸລາວ່າ ລາວຈະກາຍເປັນຕົວເຊື່ອມຕໍ່ດ້ານການຂົນສົ່ງຂອງພາກພື້ນ, ສະເໜີຜົນດີໃຫ້ແກ່ຜູ້ປະກອບການໂດຍກາຍເປັນຕົວເຊື່ອມຕໍ່ດ້ານການຂົນສົ່ງທີ່ສໍາຄັນສໍາລັບອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້, ຈີນ ແລະ ຢູໂຣບ ໂດຍລາວກໍາລັງສະໜອງໂອກາດທີ່ດີສໍາລັບຜູ້ປະກອບການ.

ທ່ານ ສາຄອນ ພິລັນກຳ ຜູ້ຈັດການທ່າບົກທ່ານາແລ້ງ ໂຄງການທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນທີ່ເຊື່ອມຕໍ່ກັບທາງລົດໄຟລາວ-ໄທຢູ່ທ່າບົກ ທ່ານາແລ້ງ ໂຄງການຂົນສົ່ງສິນຄ້າລວມຂອງລາວໄດ້ຫັນປະເທດລາວທີ່ບໍ່ມີຊາຍແດນຕິດກັບທະເລ ກາຍເປັນປະເທດທີ່ສາມາດເຊື່ອມຈອດກັນໄດ້.

ຍ້ອນການບໍລິການຂົນສົ່ງສິນຄ້າ ແລະ ການຂົນສົ່ງທີ່ກຸ້ມຄ່າ, ຜູ້ສົ່ງອອກທີ່ນັບມື້ນັບຫຼາຍຂຶ້ນໄດ້ຂົນສົ່ງສິນຄ້າໄປປະເທດຕ່າງໆໃນພາກພື້ນໂດຍຜ່ານເສັ້ນທາງການຄ້າໃໝ່ຢູ່ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ, ໂດຍສະເພາະລະຫວ່າງຈີນ-ລາວ-ໄທ.

ໂດຍໃນປີທີ່ຜ່ານມາ ທ່າບົກ ທ່ານາແລ້ງ ສາມາດ​ບັນຈຸ​ຕູ້​ຄອນ​ເທນເນີ​ໄດ້ 50,000 ກວ່າ​ຕູ້, ​ໂດຍ​ສະ​ເລ່ຍ 4,000 ກວ່າ​ຕູ້​​ຕໍ່​ເດືອນ. ແຕ່ຈໍານວນດັ່ງກ່າວໄດ້ເພີ່ມຂຶ້ນຫຼາຍກວ່າ 7,000 ຕູ້ຄອນເທນເນີຕໍ່ເດືອນໃນໄລຍະ 6 ເດືອນທໍາອິດຂອງປີ 2023. ຕູ້ຄອນເທນເນີດັ່ງກ່າວໄດ້ກໍານົດໄວ້ສໍາລັບປະເທດເຊັ່ນ: ໄທ, ຫວຽດນາມ, ກໍາປູເຈຍ, ມຽນມາ, ມາເລເຊຍ, ສິງກະໂປ, ຈີນ ແລະ ຣັດເຊຍ.

ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ໄວ ​ໄດ້​ເຮັດ​ໃຫ້​ເວລາ​ທີ່​ຈຳ​ເປັນ​ໃນ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າ​ຈາກ​ດ່ານ​ຊາຍ​ແດນສາກົນ ທ່າບົກ ທ່ານາແລ້ງ ນະຄອນຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນ ທີ່ໃກ້​ກັບ​ຊາຍ​ແດນ​ໄທ​ໄປ​ຍັງ​ຊາຍ​ແດນ​ຈີນ​ພຽງ 4 ຊົ່ວ​ໂມງ.

ທ່ານ ສາຄອນ ກ່າວຕື່ມວ່າ: “ເສັ້ນທາງ​ການ​ຄ້າ​ໂດຍ​ກົງ​ທີ່​ສຸດ​ນີ້​ໄດ້​ເຮັດ​ໃຫ້​ຜູ້​ສົ່ງ​ອອກ​ຂອງ​ໄທ​ສາມາດ​ຫຼຸດ​ຕົ້ນ​ທຶນ​ໄດ້​ປະມານ 30%. ໂດຍທາງລົດໄຟຜ່ານທາງລົດໄຟນັ້ນ ການຍົກຍ້າຍສິນຄ້າຈາກອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້ໄປສູ່ຢູໂຣບໃນປັດຈຸບັນໃຊ້ເວລາພຽງແຕ່ປະມານສອງອາທິດ, ກົງກັນຂ້າມກັບ 45 ມື້ທາງທະເລ”.

 ​ເສັ້ນທາງການຄ້າດັ່ງກ່າວ ໄດ້​ປະກອບ​ເປັນ​ສ່ວນ​ສຳຄັນ​ຂອງ​ເຄືອ​ຂ່າຍ​ພື້ນຖານ​ໂຄງ​ລ່າງ​ທົ່ວ​ໂລກ ໃນໂຄງການ ໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນທາງ ທີ່ຈີນເປັນຜູ້ລິເລີ່ມ. ໂດຍ​ເສັ້ນທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈາກ​ລາວ​ໄປ​ຈີນນັ້ນ ໄດ້ເຊື່ອມຕໍ່ໄປເຖິງ ຄາ​ຊັກ​ສະຖານ, ຣັດ​ເຊຍ, ​ເບ​ລາຣຸສ, ໂປ​ແລນ ​ແລະ ​ສິ້ນ​ສຸດ​ລົງ​ຢູ່ ປະ​ເທດ​ເຢຍລະ​ມັນ.

ນອກນີ້ ການເດີນທາງຂອງສິນຄ້າຈາກຈີນ ຫຼື ຢູໂຣບ ມາສູ່ຕະຫຼາດອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້ ນັ້ນກໍຕ້ອງຜ່ານລາວກ່ອນ ຈຶ່ງສາມາດເດີນທາງໃນໄລຍະທາງປະມານ 700 ກິໂລແມັດເພື່ອໄປເຖິງທ່າບົກ ເລັມສະບາງຂອງໄທ, ຫ່າງຈາກບາງກອກໄປທາງທິດໃຕ້ປະມານ 150 ກິໂລແມັດ ແລະ ຈາກບາງກອກເສັ້ນທາງການຄ້າຈະເຊື່ອມຕໍ່ກັບນະຄອນຫຼວງກົວລາລໍາເປີຂອງມາເລເຊຍ ແລະ ຕໍ່ໄປສິງກະໂປ.

ນອກຈາກນີ້ ສປປ ລາວ ຍັງກາຍເປັນທີ່ຈັບຕາເບິ່ງຂອງນັກລົງທຶນທົ່ວໂລກ ເນື່ອງຈາກຄວາມໄດ້ປຽບໃນດ້ານທີ່ຕັ້ງຍຸດທະສາດ ທີ່ເປັນສູນກາງການເຊື່ອມຕໍ່ໃນລະດັບພາກພື້ນ ແລະ ເປັນປະເທດທີ່ ໄດ້ຮັບສິດທິພິເສດ ຈາກລັດຖະບານຕ່າງປະເທດໃນການຍົກເວັ້ນ ຫຼື ຫຼຸດອັດຕາພາສີນໍາເຂົ້າສິນຄ້າຈາກລາວ ເຊັ່ນ EU 28 ແລະ ໃນຖານະຂອງສະມາຊິກ RCEP.

vientianetimes

ຕິດຕາມຂ່າວທັງໝົດຈາກ LaoX: https://laox.la/all-posts/