ເຂດເສດຖະກິດພິເສດທ່າບົກທ່ານາແລ້ງ ໄດ້ເປັນທ່າແຮງ ແລະ ໄດ້ສະເໜີໂອກາດຫຼາຍຢ່າງໃຫ້ແກ່ນັກລົງທຶນອິນໂດເນເຊຍ ຈາກການເຊື່ອມໂຍງທາງດ້ານການຂົນສົ່ງທີ່ນັບມື້ນັບເພີ່ມຂຶ້ນ.
ຄຳເຫັນດັ່ງກ່າວ ມີຂຶ້ນໂດຍທ່ານ ສາຄອນ ພິລາງຳ ຜູ້ອຳນວຍການຄຸ້ມຄອງ ທ່າບົກ ທ່ານາແລ້ງ ທີ່ໄດ້ບອກກັບ ທ່ານນາງ Grata Endah Werdaningtyas ເອກອັກຄະລັດຖະທູດອິນໂດເນເຊຍປະຈໍາລາວ ແລະ ບັນດາສະມາຊິກຂອງຄະນະຜູ້ແທນຈາກ ອິນໂດເນເຊຍ ໃນໂອກາດເດີນທາງມາຢ້ຽມຢາມ ເຂດເສດຖະກິດພິເສດດັ່ງກ່າວ ເມື່ອບໍ່ດົນມານີ້.
ວຽງຈັນ ໂລຈິສຕິກພາກ ເປັນສູນຂົນສົ່ງສິນຄ້າແບບປະສົມປະສານ ທີ່ເປັນສູນກາງໃນການຂົນສົ່ງຕາມເສັ້ນທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ແລະ ລາວ-ໄທ ແລະ ເປັນສ່ວນໜຶ່ງທີ່ສຳຄັນຂອງເສັ້ນທາງການຄ້າທາງລົດໄຟ-ຖະໜົນ-ທະເລ ທີ່ເຊື່ອມຕໍ່ອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້ກັບຕະຫຼາດພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນອື່ນໆ.
ທ່ານ ສາຄອນ ກ່າວວ່າ: “ຈາກທ່າບົກພວກເຮົາ ທີ່ເປັນຈຸດເກັບພາສີສໍາລັບການຂົນສົ່ງສິນຄ້າທາງລົດໄຟ, ຈາກນັ້ນລົດໄຟຈະຂ້າມແມ່ນໍ້າຂອງໄປປະເທດໄທ ແລະ ສາມາດໄປຮອດມາເລເຊຍໄດ້”
ໂດຍທ່າບົກ ທ່ານາແລ້ງ ໄດ້ລົງນາມເຊັນບົດບັນທຶກການຮ່ວມມືກັບຜູ້ປະກອບການມາເລເຊຍຂອງທ່າເຮືອ Perlis Inland, ເພື່ອຊອກຫາໂອກາດໃນການເຂົ້າສູ່ທະເລອັນດາມັນ ແລະ ຈາກບ່ອນນັ້ນ, ສິນຄ້າສາມາດເຄື່ອນຍ້າຍໄປເກາະ Sumatra, ປະເທດອິນໂດເນເຊຍ.
ທ່າບົກຂອງລາວ ແລະ ສວນສາທາລະນະຂົນສົ່ງວຽງຈັນ ເປັນອົງປະກອບທີ່ສຳຄັນຂອງໂຄງການເຊື່ອມຕໍ່ຂົນສົ່ງສິນຄ້າລາວ, ພັດທະນາໂດຍບໍລິສັດ ພີທີແອວ ໂຮນດິງ ຈຳກັດ ຮ່ວມກັບລັດຖະບານລາວ ແລະ ຫວຽດນາມ.
ໂຄງການດັ່ງກ່າວຈະໄດ້ເຊື່ອມຕໍ່ໄປທີ່ທ່າເຮືອວັງແອງ ຢູ່ແຂວງ ຮ່າຕິ້ງ ທາງພາກກາງຂອງຫວຽດນາມ, ເສັ້ນທາງລົດໄຟເຊື່ອມຕໍ່ທ່າກຳເຮືອ ມາ ທ່າບົກ ທ່ານາແລ້ງ, ໂດຍຕັດຜ່ານໂຮງງານໄຟຟ້າຖ່ານຫີນ ທີ່ຕັ້ງຢູ່ແຂວງຄຳມ່ວນທາງພາກກາງຂອງ ສປປ ລາວ.
ເມື່ອໂຄງການດັ່ງກ່າວສຳເລັດສົມບູນ, ນັກລົງທຶນລາວມີແຜນຈະນໍາເຂົ້າຖ່ານຫີນຈາກອິນໂດເນເຊຍຜ່ານທ່າເຮືອວັງແອງ ແລະ ທາງລົດໄຟເພື່ອລ້ຽງໂຮງງານ ແລະ ເສັ້ນທາງນີ້ຍັງຈະໃຊ້ການສົ່ງອອກທາດໂພແທດຊຽມຈາກແຂວງຄຳມ່ວນອີກດ້ວຍ.
ເພື່ອແນໃສ່ດຶງດູດຄວາມສາມາດດ້ານການຄ້າ ແລະ ການລົງທຶນທີ່ສ້າງຂຶ້ນຈາກການເຊື່ອມຕໍ່ກັນ ນັກລົງທຶນລາວຍັງຈະພັດທະນາເຂດດັ່ງກ່າວອີກ 547 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ ເພື່ອດຶງດູດການລົງທຶນຈາກຕ່າງປະເທດ. ທີ່ຈະມີທັງເຂດການປຸງແຕ່ງ, ສວນພື່ອສົ່ງອອກ, ການຂົນສົ່ງ, ເຂດການຄ້າເສລີ, ສູນເຕັກໂນໂລຊີ ແລະ ອາຫານຮາລາລ ເຊິ່ງສາມາດເປັນພື້ນທີ່ ແລະ ເປີດໂອກາດຂອງຜູ້ປະກອບການຈາກອິນໂດເນເຊຍ ທີ່ເປັນຕະຫຼາດໃຫຍ່ສໍາລັບອາຫານຮາລາລ.
ພາຍໃຕ້ໂຄງການກໍ່ສ້າງທີ່ຈະເຊື່ອມຕໍ່ກັບທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນນັ້ນ ມີຄວາມສາມາດບົ່ມຊ້ອນອັນໃຫຍ່ຫຼວງທີ່ຜູ້ຜະລິດສາມາດເຂົ້າເຖິງຕະຫຼາດຈີນໄດ້ງ່າຍໂດຍຜ່ານການບໍລິການຂົນສົ່ງທີ່ກຸ້ມຄ່າ ແລະ ຍັງສາມາດເຊື່ອມຕໍ່ໄປທີ່ລົດໄຟຈີນ-ຢູໂຣບ, ສິນຄ້າກໍສາມາດໄປເຖິງເຢຍລະມັນຜ່ານຄາຊັກສະຖານ, ຣັດເຊຍ, ເບລາຣຸດ ແລະ ໂປແລນໄດ້ງ່າຍໂດຍໃຊ້ເວລາໜ້ອຍກວ່າການຂົນສົ່ງທາງທະເລ.
ນອກຈາກນີ້ສິນຄ້າທີ່ຜະລິດ ຫຼື ປະກອບຢູ່ໃນລາວ ຍັງໄດ້ຮັບສິດທິພິເສດໃນການເຂົ້າເຖິງຕະຫຼາດໃນປະເທດທີ່ລັດຖະບານໄດ້ຍົກເວັ້ນ ຫຼື ຫຼຸດອັດຕາພາສີນໍາເຂົ້າສິນຄ້າໃນລາວ. ເຊິ່ງມີຫຼາຍກວ່າ 30 ປະເທດ ລວມມີ ອອສເຕຣເລຍ, ແຄນາດາ, ສະມາຊິກ ສະຫະພາບ ຢູໂຣບ (EU 28), ຍີ່ປຸ່ນ, ນິວຊີແລນ, ນໍເວ, ຣັດເຊຍ, ສະວິດເຊີແລນ ແລະ ຕຸຣເຄຍ ໄດ້ຂະຫຍາຍສິດທິພິເສດດັ່ງກ່າວໃຫ້ ສປປ ລາວ. ຍ້ອນວ່າ ລາວ ແລະ ອິນໂດເນເຊຍ ເປັນສະມາຊິກຂອງສະມາຄົມປະຊາຊາດອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້ (ອາຊຽນ) ແລະ ຄູ່ຮ່ວມມືເສດຖະກິດຮອບດ້ານພາກພື້ນ (RCEP), ເຊິ່ງເປັນຂໍ້ໄດ້ປຽບ ແລະ ແມ່ແຮງສໍາຄັນໃນການດຶງດູດການທຶນຈາກຕ່າງປະເທດມາ ສປປ ລາວ.
ຕິດຕາມຂ່າວທັງໝົດຈາກ LaoX: https://laox.la/all-posts/