ທ່າບົກ ທ່ານາແລ້ງ ເປັນແມ່ແຮງ, ໂອກາດສຳຄັນ ໃນການດຶງດູດການລົງທຶນຈາກ ອິນໂດເນເຊຍ


ເຂດເສດຖະກິດພິເສດທ່າບົກທ່ານາແລ້ງ ໄດ້ເປັນທ່າແຮງ ແລະ ໄດ້ສະເໜີໂອກາດຫຼາຍຢ່າງໃຫ້ແກ່ນັກລົງທຶນອິນໂດເນເຊຍ ຈາກການເຊື່ອມໂຍງທາງດ້ານການຂົນສົ່ງທີ່ນັບມື້ນັບເພີ່ມຂຶ້ນ.

ຄຳເຫັນດັ່ງກ່າວ ມີຂຶ້ນໂດຍທ່ານ ສາຄອນ ພິລາງຳ ຜູ້ອຳນວຍການຄຸ້ມຄອງ ທ່າບົກ ທ່ານາແລ້ງ ທີ່ໄດ້ບອກກັບ ທ່ານນາງ Grata Endah Werdaningtyas ເອກອັກຄະລັດຖະທູດອິນໂດເນເຊຍປະຈໍາລາວ ​ແລະ ບັນດາ​ສະມາຊິກ​ຂອງ​ຄະນະ​ຜູ້​ແທນ​ຈາກ ອິນໂດເນເຊຍ ໃນໂອກາດເດີນທາງມາຢ້ຽມຢາມ ເຂດເສດຖະກິດພິເສດດັ່ງກ່າວ ເມື່ອບໍ່ດົນມານີ້.

ວຽງຈັນ ໂລຈິສຕິກພາກ ເປັນສູນຂົນສົ່ງສິນຄ້າແບບປະສົມປະສານ ທີ່ເປັນສູນກາງໃນການຂົນສົ່ງຕາມເສັ້ນທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ແລະ ລາວ-ໄທ ແລະ ເປັນສ່ວນໜຶ່ງທີ່ສຳຄັນຂອງເສັ້ນທາງການຄ້າທາງລົດໄຟ-ຖະໜົນ-ທະເລ ທີ່ເຊື່ອມຕໍ່ອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້ກັບຕະຫຼາດພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນອື່ນໆ.

ທ່ານ ສາຄອນ ກ່າວວ່າ: “ຈາກທ່າບົກພວກເຮົາ ທີ່ເປັນຈຸດເກັບພາສີສໍາລັບການຂົນສົ່ງສິນຄ້າທາງລົດໄຟ, ຈາກນັ້ນລົດໄຟຈະຂ້າມແມ່ນໍ້າຂອງໄປປະເທດໄທ ແລະ ສາມາດໄປຮອດມາເລເຊຍໄດ້”

ໂດຍທ່າບົກ ທ່ານາແລ້ງ ​​ໄດ້​ລົງ​ນາມ​ເຊັນ​ບົດ​ບັນ​ທຶກ​ການ​ຮ່ວມ​ມື​ກັບ​ຜູ້​ປະ​ກອບ​ການ​ມາ​ເລ​ເຊຍ​ຂອງ​ທ່າ​ເຮືອ Perlis Inland, ເພື່ອຊອກ​ຫາ​ໂອກາດໃນການເຂົ້າສູ່ທະ​ເລ​ອັນ​ດາ​ມັນ ແລະ ຈາກບ່ອນນັ້ນ, ສິນຄ້າສາມາດເຄື່ອນຍ້າຍໄປເກາະ Sumatra, ປະເທດອິນໂດເນເຊຍ.

ທ່າບົກຂອງລາວ ແລະ ສວນສາທາລະນະຂົນສົ່ງວຽງຈັນ ເປັນອົງປະກອບທີ່ສຳຄັນຂອງໂຄງການເຊື່ອມຕໍ່ຂົນສົ່ງສິນຄ້າລາວ, ພັດທະນາໂດຍບໍລິສັດ ພີທີແອວ ໂຮນດິງ ຈຳກັດ ຮ່ວມກັບລັດຖະບານລາວ ແລະ ຫວຽດນາມ.

ໂຄງການ​ດັ່ງກ່າວ​ຈະໄດ້ເຊື່ອມຕໍ່ໄປທີ່​ທ່າ​ເຮືອ​ວັງ​ແອງ ຢູ່​ແຂວງ ຮ່າ​ຕິ້ງ ທາງ​ພາກ​ກາງ​ຂອງ​ຫວຽດນາມ, ​ເສັ້ນທາງ​ລົດ​ໄຟ​ເຊື່ອມ​ຕໍ່​ທ່າ​ກຳ​ເຮືອ ມາ​ ທ່າບົກ​ ທ່ານາແລ້ງ, ໂດຍຕັດຜ່ານໂຮງງານໄຟຟ້າຖ່ານຫີນ ທີ່ຕັ້ງຢູ່ແຂວງຄຳມ່ວນທາງພາກກາງຂອງ ສປປ ລາວ.

ເມື່ອໂຄງການດັ່ງກ່າວສຳເລັດສົມບູນ, ນັກລົງທຶນລາວມີແຜນຈະນໍາເຂົ້າຖ່ານຫີນຈາກອິນໂດເນເຊຍຜ່ານທ່າເຮືອວັງແອງ ແລະ ທາງລົດໄຟເພື່ອລ້ຽງໂຮງງານ ແລະ ເສັ້ນທາງນີ້ຍັງຈະໃຊ້ການສົ່ງອອກທາດໂພແທດຊຽມຈາກແຂວງຄຳມ່ວນອີກດ້ວຍ.

​ເພື່ອ​ແນ​ໃສ່​ດຶງ​ດູດ​ຄວາມ​ສາມາດ​ດ້ານ​ການ​ຄ້າ ​ແລະ ການ​ລົງທຶນ​ທີ່​ສ້າງ​ຂຶ້ນ​ຈາກ​ການ​ເຊື່ອມ​ຕໍ່​ກັນ ນັກ​ລົງທຶນ​ລາວ​ຍັງ​ຈະ​ພັດທະນາເຂດດັ່ງກ່າວອີກ 547 ລ້ານ​ໂດ​ລາ​ສະຫະລັດ ເພື່ອ​ດຶງ​ດູດ​ການ​ລົງທຶນ​ຈາກ​ຕ່າງປະ​ເທດ. ທີ່ຈະມີທັງເຂດການປຸງແຕ່ງ, ສວນພື່ອສົ່ງອອກ, ການຂົນສົ່ງ, ເຂດການຄ້າເສລີ, ສູນເຕັກໂນໂລຊີ ແລະ ອາຫານຮາລາລ ເຊິ່ງສາມາດເປັນພື້ນທີ່ ແລະ ເປີດໂອກາດຂອງຜູ້ປະກອບການຈາກອິນໂດເນເຊຍ ທີ່ເປັນຕະຫຼາດໃຫຍ່ສໍາລັບອາຫານຮາລາລ.

ພາຍໃຕ້ໂຄງການ​​ກໍ່ສ້າງ​ທີ່ຈະເຊື່ອມ​ຕໍ່​ກັບ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນນັ້ນ ​ມີ​ຄວາມ​ສາມາດ​ບົ່ມ​ຊ້ອນ​ອັນ​ໃຫຍ່​ຫຼວງ​ທີ່​ຜູ້​ຜະລິດ​ສາມາດ​ເຂົ້າ​ເຖິງ​ຕະຫຼາດ​ຈີນ​ໄດ້​ງ່າຍ​ໂດຍ​ຜ່ານ​ການ​ບໍລິການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ທີ່​ກຸ້ມ​ຄ່າ ແລະ ຍັງສາມາດເຊື່ອມຕໍ່ໄປທີ່ລົດໄຟ​ຈີນ-ຢູໂຣບ, ສິນຄ້າ​ກໍ​ສາມາດ​ໄປ​ເຖິງ​ເຢຍລະ​ມັນ​ຜ່ານ​ຄາ​ຊັກ​ສະຖານ, ຣັດ​ເຊຍ, ​ເບ​ລາຣຸດ ​ແລະ​ ໂປ​ແລນໄດ້ງ່າຍ​ໂດຍ​ໃຊ້​ເວລາ​ໜ້ອຍ​ກວ່າ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ທາງ​ທະ​ເລ.

ນອກຈາກນີ້ສິນຄ້າທີ່ຜະລິດ ຫຼື ປະກອບຢູ່ໃນລາວ ຍັງໄດ້ຮັບສິດທິພິເສດໃນການເຂົ້າເຖິງຕະຫຼາດໃນປະເທດທີ່ລັດຖະບານໄດ້ຍົກເວັ້ນ ຫຼື ຫຼຸດອັດຕາພາສີນໍາເຂົ້າສິນຄ້າໃນລາວ. ເຊິ່ງມີຫຼາຍກວ່າ 30 ປະເທດ ລວມມີ ອອສເຕຣເລຍ, ແຄນາດາ, ສະມາຊິກ ສະຫະພາບ ຢູໂຣບ (EU 28), ຍີ່ປຸ່ນ, ນິວຊີແລນ, ນໍເວ, ຣັດເຊຍ, ສະວິດເຊີແລນ ແລະ ຕຸຣເຄຍ ໄດ້ຂະຫຍາຍສິດທິພິເສດດັ່ງກ່າວໃຫ້ ສປປ ລາວ. ຍ້ອນວ່າ ລາວ ແລະ ອິນໂດເນເຊຍ ເປັນສະມາຊິກຂອງສະມາຄົມປະຊາຊາດອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້ (ອາຊຽນ) ແລະ ຄູ່ຮ່ວມມືເສດຖະກິດຮອບດ້ານພາກພື້ນ (RCEP), ເຊິ່ງເປັນຂໍ້ໄດ້ປຽບ ແລະ ແມ່ແຮງສໍາຄັນໃນການດຶງດູດການທຶນຈາກຕ່າງປະເທດມາ ສປປ ລາວ.

https://www.vientianetimes.org.la/freefreenews/freecontent_39_Thanaleng_y24.php?fbclid=IwAR1Elj1h1CRwv9T6KdgF48h92CShsyptpB_iGrCbD3MdodNfZuAsypIr7_Q

ຕິດຕາມຂ່າວທັງໝົດຈາກ LaoX: https://laox.la/all-posts/