ການຂົນສົ່ງທາງລົດໄຟລະຫວ່າງລາວ-ຈີນເພີ່ມຂຶ້ນສອງເທົ່າ ຊຸກຍູ້ການຄ້າລະຫວ່າງປະເທດ ລາວ-ຈີນ


ການຂົນສົ່ງສິນຄ້າທາງລົດໄຟທັງສອງເສັ້ນທາງຂ້າມຊາຍແດນລາວ-ຈີນ ຕາມທີ່ດ່ານພາສີບໍ່ເຕັນ ແຂວງຫຼວງນໍ້າທາ ເພີ່ມຂຶ້ນ 2 ເທົ່າໃນປີຜ່ານມາ.

ຕົວ​ເລກ​ຂອງ​ຫ້ອງການ​ປະສານ​ງານ​ ການ​ກະເສດ​ຢູ່​ດ່ານພາສີສາກົນ​ບໍ່​ເຕັນ ຊີ້​ໃຫ້​ເຫັນ​ວ່າ ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ແຮ່​ເຫຼັກ, ແປ້ງ​ມັນ​ຕົ້ນ, ໝາກ​ເດື່ອ, ໝາກກ້ວຍ, ຢາງພາລາ, ທຸ​ລະ​ກິດ ​ແລະ ໝາກມ່ວງ​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ​ຢ່າງ​ຫຼວງ​ຫຼາຍໃນປີທີ່ຜ່ານມາ.

ຫ້ອງການພາສີບໍ່ເຕັນ ເປັນໜ່ວຍງານທີ່ຕ້ອງຮັບຜິດຊອບໃນການກວດສອບ ເອກະສານການສົ່ງອອກ ລວມເຖິງວັດຖຸ ຫຼື ສິ່ງທີ່ຢູ່ໃນຕູ້ຄອນເທນເນີທີ່ສົ່ງອອກ, ພ້ອມທັງຮັບປະກັນການຂົນສົ່ງສິນຄ້າຕໍ່ໄປໃຫ້ປອດໄພ.

ທ່ານ ຕູ້ ຈືກາງ ຜູ້ຮັບຜິດຊອບ ພະແນກ ຂົນສົ່ງ ຂອງບໍລິສັດ ທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ກ່າວວ່າ ຫ້ອງການພາສີ ຢູ່ສະຖານີ ບໍ່ເຕັນ ມີບົດບາດສໍາຄັນໃນການ ສົ່ງອອກ ແລະ ນໍາເຂົ້າ ສິນຄ້າ ເພາະເປັນດ່ານທໍາອິດ ແລະ ດ່ານສຸດທ້າຍຂອງລາວໃນການນຳເຂົ້າ ສົ່ງອອກສິນຄ້າໄປຈີນ. ການຂົນສົ່ງສິນຄ້າທັງໝົດທີ່ຜ່ານສະຖານີນີ້ຕ້ອງໄດ້ຮັບການກວດກາ ແລະ ຂັ້ນຕອນທີ່ຖືກຕ້ອງ ກ່ອນທີ່ຈະເກັບກູ້ຕູ້ຄອນເທນເນີເພື່ອຂົນສົ່ງຕໍ່ໄປລາວ ຫຼື ຈີນ.

ກ່ຽວ​ກັບ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນຄ້າ​ຜ່ານ​ດ່ານ​ຊາຍ​ແດນ​ບໍ່​ເຕັນ​ແຕ່​ປີ 2021 ຫາ 2023, ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ກໍ່ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ​ຢ່າງ​ຫຼວງ​ຫຼາຍ. ​ແຕ່​ເດືອນ​ມັງກອນ​ຫາ​ເດືອນ​ມິຖຸນາ​ປີ​ນີ້, ປະລິມານ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນຄ້າ​ໄດ້​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ​ເປັນ​ສອງ​ເທົ່າ​ເມື່ອ​ທຽບ​ໃສ່​ປີ 2022.

ປັດຈຸບັນ, ລົດໄຟຂົນສົ່ງສິນຄ້າເດີນທາງຈາກລາວໄປຈີນ 7-8 ຖ້ຽວໃນແຕ່ລະມື້, ໃນຂະນະທີ່ການຂົນສົ່ງສິນຄ້າເຂົ້າລາວຈາກຈີນ 5-6 ເທື່ອຕໍ່ມື້.

ສິນຄ້າທີ່ສົ່ງໄປຈີນ ສ່ວນໃຫຍ່ ປະກອບດ້ວຍ ແຮ່ເຫຼັກ, ແປ້ງມັນຕົ້ນ, ໝາກເດື່ອ, ໝາກກ້ວຍ, ຢາງພາລາ, ຖົ່ວລຽນ ແລະ ໝາກມ່ວງ ຈາກໄທ, ສ່ວນສິນຄ້າ ທີ່ເຂົ້າມາລາວ ລວມມີ ຝຸ່ນເຄມີ, ພາຫະນະໄຟຟ້າ ອື່ນໆ.

ດ້ວຍປະລິມານການຂົນສົ່ງທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ເພີ່ມຂຶ້ນຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ, ເຮັດໃຫ້ປະຊາຊົນຜູ້ທີ່ອາໄສຢູ່ໃກ້ເສັ້ນທາງລົດໄຟໃນລາວ ແມ່ນໄດ້ຊົມໃຊ້ຜົນປະໂຫຍດຈາກການຂົນສົ່ງທາງລົດໄຟ ແລະ ປູກພືດພັນເພື່ອຂົນສົ່ງໄປຈີນຫຼາຍຂຶ້ນ ເຊິ່ງຖືເປັນການປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການຊຸກຍູ້ເສດຖະກິດຂອງລາວ.

ທີ່ມາ:

https://www.facebook.com/crifm93/videos/294025916746814

ຕິດຕາມຂ່າວທັງໝົດຈາກ LaoX: https://laox.la/all-posts/