ລັດຖະບານລາວ ຊຸກຍູ້ການນຳໃຊ້ລົດໄຟຟ້າ ເພື່ອສົ່ງເສີມການນໍາໃຊ້ພະລັງງານສະອາດ ແລະ ຫຼຸດການນຳເຂົ້າ ນໍ້າມັນເຊື້ອໄຟ


ກະຊວງອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ໄດ້ອອກມາດຕະການຕ່າງໆ ເພື່ອຊຸກຍູ້ການນຳໃຊ້ລົດໄຟຟ້າ ເພື່ອຫຼຸດຄ່າໃຊ້ຈ່າຍໃນການນຳເຂົ້ານໍ້າມັນເຊື້ອໄຟ ແລະ ເປັນການປົກປັກຮັກສາສິ່ງແວດລ້ອມໂດຍການຫັນມາໃຊ້ພະລັງງານສະອາດ.

ໃນ​ນັ້ນ​ມີ​ບັນດາ​ນະ​ໂຍບາຍຕ່າງໆ ມີທັງການ​ຊຸກຍູ້​ການ​ພັດທະນາ​ການ​ຜະລິດ, ການ​ສະໜອງ ​ແລະ ການ​ນຳ​ໃຊ້ລົດໄຟຟ້າ ​ແລະ ໝໍ້​ໄຟສຳລັບລົດໄຟຟ້າ, ພ້ອມ​ທັງ​ຊຸກຍູ້​ການ​ສະໜອງ​ບໍລິການ​ຫຼັງ​ການ​ຂາຍ ເຊັ່ນ ການກໍ່ສ້າງ​ສະຖານີ​ສາກ​ໄຟ​ໃນ​ທົ່ວ​ປະ​ເທດ, ພ້ອມ​ທັງ​ດຶງ​ດູດ​ນັກ​ລົງທຶນ​ກໍ່ສ້າງ​ໂຮງງານ​ຜະລິດ ​ແລະ ປະກອບ 4 ລົດໄຟຟ້າ ໃນ ສປປ ລາວ.

ທ່ານ ບົວວັນ ວິລະວົງ ຫົວໜ້າພະແນກອຸດສາຫະກຳ ແລະ ຫັດຖະກຳ ກະຊວງອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າ ກ່າວວ່າ: ການນຳໃຊ້ລົດ EV ໃນລາວແມ່ນເລື່ອງເລັ່ງດ່ວນ ເພື່ອຫຼຸດງົບປະມານການນຳເຂົ້ານ້ຳມັນເຊື້ອໄຟໃຫ້ໜ້ອຍທີ່ສຸດ, ພ້ອມທັງກ່າວຕື່ມວ່າ: ມູນຄ່າການນຳເຂົ້າສິນຄ້າໃນລາວແມ່ນຂ້ອນຂ້າງສູງ. ກວມເອົາ 20% ຂອງມູນຄ່າການນຳເຂົ້າທັງໝົດຂອງປະເທດ.

ສປປ ລາວ​ມີ​ຄວາມ​ສາມາດ​ບົ່ມ​ຊ້ອນ​ດ້ານ​ການ​ຜະລິດ​ໄຟຟ້າ​ຢ່າງ​ຫຼວງ​ຫຼາຍ, ສະ​ນັ້ນ, ການ​ຊຸກຍູ້​ການ​ນຳ​ໃຊ້ EV ​ໃນ​ທົ່ວ​ປະ​ເທດ​ແມ່ນ​ທິດ​ທາງ​ທີ່​ຖືກຕ້ອງ​ເພື່ອ​ໝຸນໃຊ້ທ່າແຮງທາງດ້ານ ​ຊັບພະຍາກອນ​ພາຍ​ໃນ ​ແລະ ຮັບປະກັນ​ການ​ດຸ່ນດ່ຽງ​ການ​ຄ້າຈາກການຫຼຸດການນໍາເຂົ້ານໍ້າມັນເຊື້ອໄຟ.

ທາງການລາວ ວາງແຜນຈະເພີ່ມ ລົດໄຟຟ້າ ໃຫ້ເປັນປະມານ 1% ຂອງຈໍານວນ ຍານພາຫະນະທັງໝົດ ພາຍໃນປີ 2025 ລວມທັງ ລົດຈັກ, ລົດເມ ແລະ ລົດຍົນ ແລະ ຈະຕິດຕັ້ງສະຖານີສາກໄຟໃຫ້ໄດ້ຢ່າງໜ້ອຍ 50 ແຫ່ງທົ່ວປະເທດ.

ການຮັບຮອງເອົາລົດໄຟຟ້າ ຍັງແນໃສ່ຫຼຸດຜ່ອນການນໍາເຂົ້ານໍ້າມັນເຊື້ອໄຟ ແລະ ຫຼຸດຜ່ອນການປ່ອຍອາຍພິດທີ່ເປັນອັນຕະລາຍ, ພ້ອມທັງປະຕິບັດຕາມວາລະແຫ່ງຊາດເພື່ອແກ້ໄຂຄວາມຫຍຸ້ງຍາກດ້ານເສດຖະກິດ ແລະ ການເງິນຂອງປະເທດອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້.

ຢ່າງໃດກໍຕາມ ປັດຈຸບັນ, ການນຳໃຊ້ລົດໄຟຟ້າ ໃນລາວ ຍັງປະສົບກັບອຸປະສັກຫຼາຍຢ່າງ ເຊັ່ນ: ການຜະລິດໄຟຟ້າ ຈຳກັດ ຫຼື ໂຮງງານປະກອບ. ນອກຈາກນັ້ນ, ລະບົບເສັ້ນທາງໃນລາວ ຍັງບໍ່ທັນໄດ້ມາດຕະຖານທີ່ເໝາະສົມກັບລົດໄຟຟ້າ, ໂດຍສະເພາະເສັ້ນທາງນອກຕົວເມືອງ, ໃນຂະນະທີ່ຈໍານວນສະຖານີສາກໄຟຍັງບໍ່ທັນໄດ້ຕາມຄວາມຕ້ອງການຕົວຈິງ.

https://english.news.cn/20230927/4c44a76f539c402db7f9fa69f1b1e825/c.html

ຕິດຕາມຂ່າວທັງໝົດຈາກ LaoX: https://laox.la/all-posts/