ກະຊວງອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ໄດ້ອອກມາດຕະການຕ່າງໆ ເພື່ອຊຸກຍູ້ການນຳໃຊ້ລົດໄຟຟ້າ ເພື່ອຫຼຸດຄ່າໃຊ້ຈ່າຍໃນການນຳເຂົ້ານໍ້າມັນເຊື້ອໄຟ ແລະ ເປັນການປົກປັກຮັກສາສິ່ງແວດລ້ອມໂດຍການຫັນມາໃຊ້ພະລັງງານສະອາດ.
ໃນນັ້ນມີບັນດານະໂຍບາຍຕ່າງໆ ມີທັງການຊຸກຍູ້ການພັດທະນາການຜະລິດ, ການສະໜອງ ແລະ ການນຳໃຊ້ລົດໄຟຟ້າ ແລະ ໝໍ້ໄຟສຳລັບລົດໄຟຟ້າ, ພ້ອມທັງຊຸກຍູ້ການສະໜອງບໍລິການຫຼັງການຂາຍ ເຊັ່ນ ການກໍ່ສ້າງສະຖານີສາກໄຟໃນທົ່ວປະເທດ, ພ້ອມທັງດຶງດູດນັກລົງທຶນກໍ່ສ້າງໂຮງງານຜະລິດ ແລະ ປະກອບ 4 ລົດໄຟຟ້າ ໃນ ສປປ ລາວ.
ທ່ານ ບົວວັນ ວິລະວົງ ຫົວໜ້າພະແນກອຸດສາຫະກຳ ແລະ ຫັດຖະກຳ ກະຊວງອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າ ກ່າວວ່າ: ການນຳໃຊ້ລົດ EV ໃນລາວແມ່ນເລື່ອງເລັ່ງດ່ວນ ເພື່ອຫຼຸດງົບປະມານການນຳເຂົ້ານ້ຳມັນເຊື້ອໄຟໃຫ້ໜ້ອຍທີ່ສຸດ, ພ້ອມທັງກ່າວຕື່ມວ່າ: ມູນຄ່າການນຳເຂົ້າສິນຄ້າໃນລາວແມ່ນຂ້ອນຂ້າງສູງ. ກວມເອົາ 20% ຂອງມູນຄ່າການນຳເຂົ້າທັງໝົດຂອງປະເທດ.
ສປປ ລາວມີຄວາມສາມາດບົ່ມຊ້ອນດ້ານການຜະລິດໄຟຟ້າຢ່າງຫຼວງຫຼາຍ, ສະນັ້ນ, ການຊຸກຍູ້ການນຳໃຊ້ EV ໃນທົ່ວປະເທດແມ່ນທິດທາງທີ່ຖືກຕ້ອງເພື່ອໝຸນໃຊ້ທ່າແຮງທາງດ້ານ ຊັບພະຍາກອນພາຍໃນ ແລະ ຮັບປະກັນການດຸ່ນດ່ຽງການຄ້າຈາກການຫຼຸດການນໍາເຂົ້ານໍ້າມັນເຊື້ອໄຟ.
ທາງການລາວ ວາງແຜນຈະເພີ່ມ ລົດໄຟຟ້າ ໃຫ້ເປັນປະມານ 1% ຂອງຈໍານວນ ຍານພາຫະນະທັງໝົດ ພາຍໃນປີ 2025 ລວມທັງ ລົດຈັກ, ລົດເມ ແລະ ລົດຍົນ ແລະ ຈະຕິດຕັ້ງສະຖານີສາກໄຟໃຫ້ໄດ້ຢ່າງໜ້ອຍ 50 ແຫ່ງທົ່ວປະເທດ.
ການຮັບຮອງເອົາລົດໄຟຟ້າ ຍັງແນໃສ່ຫຼຸດຜ່ອນການນໍາເຂົ້ານໍ້າມັນເຊື້ອໄຟ ແລະ ຫຼຸດຜ່ອນການປ່ອຍອາຍພິດທີ່ເປັນອັນຕະລາຍ, ພ້ອມທັງປະຕິບັດຕາມວາລະແຫ່ງຊາດເພື່ອແກ້ໄຂຄວາມຫຍຸ້ງຍາກດ້ານເສດຖະກິດ ແລະ ການເງິນຂອງປະເທດອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້.
ຢ່າງໃດກໍຕາມ ປັດຈຸບັນ, ການນຳໃຊ້ລົດໄຟຟ້າ ໃນລາວ ຍັງປະສົບກັບອຸປະສັກຫຼາຍຢ່າງ ເຊັ່ນ: ການຜະລິດໄຟຟ້າ ຈຳກັດ ຫຼື ໂຮງງານປະກອບ. ນອກຈາກນັ້ນ, ລະບົບເສັ້ນທາງໃນລາວ ຍັງບໍ່ທັນໄດ້ມາດຕະຖານທີ່ເໝາະສົມກັບລົດໄຟຟ້າ, ໂດຍສະເພາະເສັ້ນທາງນອກຕົວເມືອງ, ໃນຂະນະທີ່ຈໍານວນສະຖານີສາກໄຟຍັງບໍ່ທັນໄດ້ຕາມຄວາມຕ້ອງການຕົວຈິງ.
https://english.news.cn/20230927/4c44a76f539c402db7f9fa69f1b1e825/c.html
ຕິດຕາມຂ່າວທັງໝົດຈາກ LaoX: https://laox.la/all-posts/