ທ່າເຮືອສິງກະໂປປະເຊີນກັບບັນຫາຄວາມແອອັດ! ເຮືອທຽບທ່າເປັນເວລາດົນ ສິນຄ້າຂາດແຄນ ເຮັດໃຫ້ເສດຖະກິດໂລກຊະລໍຕົວ


ຄວາມແອອັດຢູ່ທ່າເຮືອຂົນສົ່ງສິນຄ້າຂອງສິງກະໂປແມ່ນຮ້າຍແຮງທີ່ສຸດນັບຕັ້ງແຕ່ການລະບາດຂອງ COVID-19, ສະທ້ອນໃຫ້ເຫັນເຖິງບັນຫາໃນການປ່ຽນເສັ້ນທາງການຂົນສົ່ງທາງທະເລເພື່ອຫຼີກເວັ້ນ “ວິ​ກິດ​ການ​ທະ​ເລ​ແດງ” ສົ່ງ​ຜົນ​ກະ​ທົບ​ຕໍ່ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ທາງ​ທະ​ເລ​ໃນ​ທົ່ວ​ໂລກກໍ່ໃຫ້ເກີດຄວາມຫຼ້າຊ້າທັງທ່າເຮືອອາຊີ ແລະ ຢູໂຣບ.

ຂໍ້ມູນຈາກບໍລິສັດ Linerlytica ໃນເດືອນກໍລະກົດ ໄດ້ລະບຸວ່າ ຄວາມແອອັດຂອງທ່າເຮືອໃນທົ່ວໂລກໄດ້ບັນລຸລະດັບສູງສຸດໃນຮອບ 18 ເດືອນ, ໂດຍມີເຮືອປະມານ 60% ລໍຖ້າການຈອດຢູ່ໃນອາຊີ. ເຮືອທີ່ບັນທຸກຕູ້ຄອນເທນເນີ 20 ຟຸດ (TEUs) ຫຼາຍກວ່າ 2.4 ລ້ານຄັນໄດ້ລໍຖ້າຢູ່ບ່ອນຈອດເຮືອໃນກາງເດືອນມິຖຸນາທີ່ຜ່ານມາ.

ສິງກະໂປ ເຊິ່ງເປັນທ່າເຮືອຂົນສົ່ງສິນຄ້າທີ່ໃຫຍ່ທີ່ສຸດອັນດັບສອງຂອງໂລກ ໄດ້ປະເຊີນກັບຄວາມແອອັດຢ່າງໜັກໜ່ວງໃນອາທິດທີ່ຜ່ານມາ Linerlytica ແລະ PortCast ລາຍງານວ່າ ບັນດາເຮືອຕ່າງໆອາດຈະຕ້ອງລໍຖ້າເຖິງໜຶ່ງອາທິດເພື່ອເຂົ້າຈອດ, ແທນທີ່ຈະໃຊ້ເວລາໜ້ອຍກວ່າໜຶ່ງມື້.

ນອກຈາກນີ້, ​ຄວາມ​ເຄັ່ງ​ຕຶງ​ໄດ້​ແຜ່​ລາມ​ໄປ​ສູ່​ທ່າ​ເຮືອ Klang ​ແລະ Tanjung Pelepas ຂອງ​ມາ​ເລ​ເຊຍ, ໄລຍະເວລາການລໍຖ້າເຂົ້າຈອດຂອງທ່າເຮືອ​ຈີນ​ກໍ​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ. Shanghai ແລະ Qingdao ຈຳຕ້ອງປະເຊີນກັບການຫຼ້າຊ້າຫຼາຍທີ່ສຸດ.

ສຳລັບສາເຫດຂອງຄວາມແອອັດຢູ່ທ່າເຮືອສິງກະໂປມີດັ່ງນີ້:

1. ວິກິດການທະເລແດງ:

  • ເຮືອທຸກ​ສິນຄ້າ​ປ່ຽນ​ເສັ້ນທາງ​ເພື່ອ​ຫຼີກ​ເວັ້ນການ​ໂຈມ​ຕີ​ຈາກ​ກຸ່ມ​ກະບົດ Houthi ​ໃນ​ເຢ​ແມນ, ສົ່ງຜົນໃຫ້ທ່າ​ເຮືອ​ສິງກະ​ໂປ​ຕ້ອງຮອງຮັບເຮືອເປັນຈຳນວນຫຼາຍຂຶ້ນ​
  • ເຮືອໃຊ້ເວລາດົນຂຶ້ນໃນການເດີນທາງ ​ເນື່ອງ​ຈາກ​ຕ້ອງອ້ອມເສັ້ນທາງ​ທະ​ເລ​ແດງ ​ເຮັດ​ໃຫ້​ເຮືອເຂົ້າ​ທ່າ​​ສິງກະ​ໂປ​ຊ້າ​ລົງ

2. ການຟື້ນຕົວທາງເສດຖະກິດພາຍຫຼັງ COVID-19:

  • ຄວາມຕ້ອງການສໍາລັບຜະລິດຕະພັນຜູ້ບໍລິໂພກແມ່ນເພີ່ມຂຶ້ນໃນທົ່ວໂລກ. ສົ່ງຜົນໃຫ້ການຂົນສົ່ງສິນຄ້າທາງທະເລເປັນຈຳນວນຫຼາຍ.
  • ທ່າເຮືອຫຼາຍແຫ່ງຍັງບໍ່ສາມາດກັບມາດຳເນີນການໄດ້ຢ່າງເຕັມທີ່ ເພາະ​ຍັງ​ມີ​ມາດ​ຕະ​ການ​ຄວບ​ຄຸມ​ການ​ແຜ່​ລະ​ບາດ​ຂອງ​ພະ​ຍາດ​ໂຄວິດ-19.

3. ບັນຫາຫ່ວງໂຊ່ອຸປະທານ:

  • ການຂາດແຄນຊິບ ແລະ ວັດຖຸດິບ ສົ່ງຜົນໃຫ້ການຜະລິດສິນຄ້າຊັກຊ້າ.
  • ແຮງງານໃນຂະແໜງການຂົນສົ່ງແມ່ນຈໍາກັດ. ເຮັດໃຫ້ການຂົນສົ່ງສິນຄ້າຊ້າລົງ.

4. ພື້ນທີ່ຈອດຢູ່ທ່າເຮືອທີ່ຈຳກັດ:

  • ທ່າເຮືອສິງກະໂປມີພື້ນທີ່ຈຳກັດ ຮອງຮັບເຮືອໄດ້ບໍ່ພຽງພໍ
  • ການຂະຫຍາຍທ່າເຮືອແມ່ນມີຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ ເນື່ອງຈາກຕິດຂໍ້ຈໍາກັດທາງດ້ານພື້ນທີ່.

ທັງນີ້ ອະນາຄົດຂອງທ່າເຮືອສິງກະໂປຍັງຄົງຕ້ອງປະເຊີນກັບຄວາມທ້າທາຍອີກຫຼາຍ, ແຕ່ກໍເພີ່ມໂອກາດຫຼາຍຂຶ້ນເຊັ່ນກັນ. ບັນດາທ່າເຮືອທີ່ປະສົບຜົນສໍາເລັດຕ້ອງປັບຕົວ, ພັດທະນາຄວາມສາມາດຂອງຕົນ ແລະ ຍຶດເອົາໂອກາດເຫຼົ່ານີ້.

ທີ່ມາ:

facebook

reuters

ຕິດຕາມຂ່າວທັງໝົດຈາກ LaoX: https://laox.la/all-posts/