ນັບຕັ້ງແຕ່ປີ 2021 ທີ່ເສັ້ນທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນໄດ້ເປີດໃຫ້ບໍລິການຢ່າງເປັນທາງການ, ເຊື່ອມຕໍ່ຈາກຄຸນໝິງ ທີ່ສູນກາງການຄ້າທາງຕາເວັນຕົກສຽງໃຕ້ຂອງຈີນ ເຂົ້າສູ່ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ຂອງ ສປປ ລາວ ໃນເວລາປະມານ 10 ຊົ່ວໂມງ, ກວມເອົາໄລຍະທາງປະມານ 1,000 ກິໂລແມັດ ເຊິ່ງໄດ້ກາຍເປັນເສັ້ນທາງຍຸດທະສາດສຳຄັນຕໍການຄ້າການລົງທຶນ ເຊື່ອມຕໍ່ຈີນ ແລະ ອາຊຽນໃຫ້ເຊື່ອມຈອດກັນຫຼາຍຂຶ້ນ.
ເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວໄດ້ຊ່ວຍເພີ່ມຈຳນວນນັກທ່ອງທ່ຽວຈີນ ແລະ ສ້າງຜົນປະໂຫຍດອັນໃຫຍ່ຫຼວງໃຫ້ແກ່ພໍ່ຄ້າຊາວຂາຍ ແລະ ທຸລະກິດທ້ອງຖິ່ນໃນ ສປປ ລາວ.
ໃນຂະນະດຽວກັນ ໂຄງການທາງລົດໄຟຄວາມໄວສູງແຫ່ງທີສອງກໍກຳລັງດຳເນີນການຢູ່ໄທ. ເຊິ່ງມີເປົ້າໝາຍທີ່ຈະເຊື່ອມຕໍ່ເສັ້ນທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ກັບບາງກອກ, ແຕ່ເຖິງຢ່າງໃດກໍຕາມ, ໃນເວລານີ້ ຍັງມີຄວາມຊັກຊ້າ ແລະ ຄ່າໃຊ້ຈ່າຍໃນການກໍ່ສ້າງສູງຂຶ້ນ. ລັດຖະບານໄທຄາດວ່າຈະເປີດໃຫ້ບໍລິການເສັ້ນທາງຄົບຖ້ວນໃນປີ 2028.
ເມື່ອເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວໄດ້ສໍາເລັດ ກໍຍັງມີແຜນທີ່ຈະຂະຫຍາຍໄປຍັງພາກເໜືອຂອງມາເລເຊຍ. ເຊິ່ງຈະເຊື່ອມຕໍ່ກັບນະຄອນຫຼວງກົວລາລຳເປີ ກ່ອນຈະສິ້ນສຸດລົງຢູ່ພາກໃຕ້ທີ່ມີໄລຍະທາງ 350 ກິໂລແມັດ ແລະ ເຊື່ອມຕໍ່ລົງໄປສູ່ສິງກະໂປ.
ເຊິ່ງສິ່ງເຫຼົ່ານີ້ນີ້ແມ່ນສິ່ງທີ່ຈີນຫວັງໄວ້ໃນອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້ ເຊິ່ງເປັນສ່ວນໜຶ່ງຂອງຂໍ້ລິເລີ່ມໜຶ່ງແລວທາງໜຶ່ງເສັ້ນທາງ (BRI) ເຊິ່ງເປັນໂຄງການພັດທະນາພື້ນຖານໂຄງລ່າງຂອງຕ່າງປະເທດຂະໜາດໃຫຍ່ທີ່ໄດ້ເປີດຕົວມາຫຼາຍກວ່າທົດສະວັດກ່ອນໜ້ານີ້ຂອງຈີນ.
Gary Bowerman, ຜູ້ກໍ່ຕັ້ງ ແລະ ນັກວິເຄາະຜູ້ບໍລິໂພກ ແລະ ການທ່ອງທ່ຽວຂອງ Check-in Asia, ກ່າວວ່າຈີນມີເຄືອຂ່າຍລົດໄຟຄວາມໄວສູງທີ່ໃຫຍ່ທີ່ສຸດໃນໂລກ ແລະບໍລິສັດຈີນໄດ້ຊອກຫາວິທີການຂາຍ ແລະ ສົ່ງອອກເຕັກໂນໂລຊີພື້ນຖານໂຄງລ່າງຂອງພວກເຂົາໄປປະເທດອື່ນໆ, ແລະອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້ແມ່ນທາງເລືອກທີ່ຊັດເຈນ. ເນື່ອງຈາກວ່າພວກເຂົາຢູ່ໃກ້ກັນ.
ການເຊື່ອມຕໍ່ຈີນແຜ່ນດິນໃຫຍ່ກັບ ສປປ ລາວ ແລະ ປະເທດອື່ນໆ ໃນອາຊຽນໂດຍທາງລົດໄຟໂດຍກົງ ນີ້ຈະເຮັດໃຫ້ມັນງ່າຍແລະບວກສໍາລັບນັກທ່ອງທ່ຽວຈີນທີ່ບໍ່ມັກການເດີນທາງໄກຫຼືເດີນທາງເປັນເວລາດົນນານ.
ທີ່ມາ:
ຕິດຕາມຂ່າວທັງໝົດຈາກ LaoX: https://laox.la/all-posts/