ໃນປັດຈຸບັນ, ການສົ່ງອອກກາເຟຂອງລາວກວມເອົາອັດຕາສ່ວນການສົ່ງອອກກະສິກໍາຂອງລາວຂ້ອນຂ້າງຫຼາຍ, ວິເຄາະສະຖານະການສົ່ງອອກກາເຟຂອງລາວໃນປັດຈຸບັນ. ນອກຈາກນີ້ ການສົ່ງອອກກາເຟຂອງລາວ ແລະ ມາດຕະການດ້ານການຄ້າ ຫຼາຍຢ່າງເພື່ອກະຕຸກຊຸກຍູ້ໃຫ້ຕະຫຼາດກາເຟລາວມີການສົ່ງອອກໄປຫຼາຍປະເທດໃນທົ່ວໂລກ ໂດຍຜ່ານການເອົາໃຈໃສ່ທາງດ້ານພາກລັດ ແລະ ນັກວິຊາການ.
ສະຖານະພາບການປູກ ແລະ ມູນຄ່າການຄ້າຂາຍກາເຟຂອງລາວ
ໃນປີ 2006-2020 ການຜະລິດກາເຟລາວ ແລະ ມູນຄ່າຜົນຜະລິດເພີ່ມຂຶ້ນໃນທ່າອ່ຽງຂອງປະລິມານການສົ່ງອອກກາເຟຂອງລາວ ແລະ ມູນຄ່າການສົ່ງອອກໃນແຕ່ລະປີ ແຕ່ 2006 ແລະ 2020 ກໍມີຜົນການສົ່ງອອກເພີ່ມຂຶ້ນເຊັ່ນດຽວກັນ
Lu Haotian (2018) ໄດ້ວິເຄາະຄວາມສາມາດສາກົນຂອງກາເຟ ດາວ ແລະ ແບ່ງອອກເປັນ 3 ຈຸດຄື: ຮູບແບບການສົ່ງອອກ, ໃບອະນຸຍາດສົ່ງອອກໂດຍກົງ, ໃບອະນຸຍາດດຳເນີນທຸລະກິດ ແລະ ຮູບແບບການເຂົ້າລົງທຶນ.
ນອກຈາກນີ້ ເນື້ອທີ່ກະສິກຳຂອງລາວກວມເອົາ 30%, ເຊິ່ງຄາດວ່າຈະບັນລຸ 238,000 ເຮັກຕາໃນປີ 2025. ເຫດຜົນຍ້ອນດິນຟ້າອາກາດ ແລະ ດິນທີ່ເປັນເອກະລັກ, ໃນປັດຈຸບັນປະເທດລາວແມ່ນມີແນວພັນກາເຟຫຼາຍກວ່າ 50 ຊະນິດແລ້ວ.
ຕໍ່ກັບສະພາບຕະຫຼາດກາເຟ ທັງພາຍໃນ ແລະ ພາຍນອກແມ່ນມີການແຂ່ງຂັນກັນຫຼາຍໃນຕະຫຼາດ ໂດຍເຮົາຈະເຫັນໄດ້ວ່າ ການຊື້ຂາຍ, ການແປຮູບຜະລິດຕະພັນມີຫຼາກຫຼາຍ, ຜະລິດຕະພັນກາເຟ ທີ່ນຳເຂົ້າມາຂາຍໃນຊ່ອງທາງການຕະຫຼາດຕ່າງໆ ພ້ອມມີຮ້ານບໍລິການກາເຟຊົງດື່ມໃນບ່ອນບໍລິການເລີຍ ເຊັ່ນ: ກາເຟດາວ, ກາເຟສີນຸກ, ກາເຟເຂົາຊ່ອງ, ກາເຟສະຕາບັກ, ກາເຟອາເມຊອນ ເປັນຕົ້ນ.

ການສົ່ງເສີມຂະບວນການຜະລິດ
ອີງຕາມສະພາບຕົວຈິງຂອງກາເຟລາວສ່ວນໃຫຍ່ເປັນກາເຟເຂດຮ້ອນ ໃນປີ 2018 ປະເທດລາວເລີ່ມປັບປຸງເຄື່ອງຈັກ, ການກະສິກຳ 50% ຂອງການປູກກາເຟໃນລາວ ແມ່ນມີນັກລົງທຶນຕ່າງປະເທດລົງທຶນ 80% ສໍາລັບການປູກກາເຟໂດຍວິສາຫະກິດຂະຫນາດໃຫຍ່.
ໃນປີ 2020 ຄ່າໃຊ້ຈ່າຍໃນການຜະລິດກາເຟໃນລາວແມ່ນ 1,678 ໂດລາ ຕໍ່ໂຕນ ເຊິ່ງເປັນລາຄາຕໍ່າສຸດໃນໂລກ, ແຕ່ມູນຄ່າການຜະລິດກາເຟໃນລາວແມ່ນຕໍ່າກວ່າລາຄາສະເລ່ຍຂອງໂລກຢູ່ທີ່ 1,470 ໂດລາ ຕໍ່ໂຕນ.
ການວິເຄາະຄວາມຕ້ອງການສົ່ງອອກຂອງປະເທດ
ໃນທົດສະວັດທີ່ຜ່ານມາ ປະລິມານການບໍລິໂພກພາຍໃນປະເທດທີ່ຜະລິດກາເຟລາຍໃຫຍ່ ປະລິມານ 10,000 ໂຕນ
ມີ: ບຣາຊິວ ຫວຽດນາມ ໂຄລໍາເບຍ ອິນໂດເນເຊຍ.
ໃນວິສາຫະກິດປູກກາເຟລາວ ຍາມໃດກໍຖືເອົາຮູບແບບ “ວິສາຫະກິດ + ພື້ນຖານ + ກະສິກຳ”, ວິສາຫະກິດມີໜ້າທີ່ສະໜອງແຫຼ່ງທຶນໃຫ້ແກ່ການປູກ, ຜົນຜະລິດພື້ນຖານ ແລະ ການກະສິກຳ, ຊາວກະສິກອນຮັບຜິດຊອບການປູກ ແລະ ເກັບກ່ຽວກາເຟໃນສວນກາເຟ.
ໃນປີ 2020 ການສົ່ງອອກກາເຟຂອງລາວ ມີມູນຄ່າທັງໝົດ 210 ລ້ານກວ່າໂດລາສະຫະລັດ ແລະ ປະລິມານການສົ່ງອອກທັງໝົດແມ່ນເກີນກວ່າ 100,000 ໂຕນ, ເມື່ອປຽບທຽບເບິ່ງແລ້ວ ຄວາມສາມາດໃນການແຂ່ງຂັນລວມຂອງການຄ້າກາເຟຂອງລາວຍັງຕໍ່າ ເມື່ອທຽບກັບປະເທດທີ່ຜະລິດກາເຟທີ່ສໍາຄັນຂອງໂລກ.

ລັກສະນະດັ່ງກ່າວນີ້ ຈຶ່ງເປັນສ່ວນໜຶ່ງທີ່ສຳຄັນຂອງການພັດທະນາກະສິກຳຂອງລາວໃນອະນາຄົດ, ວິທີການຍົກສູງຄວາມສາມາດແຂ່ງຂັນຂອງກາເຟລາວໃນຕະຫຼາດກາເຟສາກົນແມ່ນບັນຫາຫຼັກ. ການຄ້າກາເຟລາວໃນປັດຈຸບັນ ແລະ ທ່າທາງແຂ່ງຂັນໃນຕະຫຼາດສາກົນ. ຊຸກຍູ້ການຜະລິດ ແລະ ພັດທະນາກາເຟລາວ ຈາກດ້ານການສົ່ງເສີມການປູກກາເຟລາວໃຫ້ທັນສະໄໝ, ເພີ່ມມູນຄ່າການສົ່ງອອກກາເຟຂອງລາວ, ເລັ່ງລັດການສົ່ງອອກກາເຟຂອງລາວ. ແລະ ການກໍ່ສ້າງພື້ນຖານໂຄງລ່າງ ແລະ ເລັ່ງລັດສ້າງຍີ່ຫໍ້ວິສາຫະກິດກາເຟລາວ.
ຕິດຕາມຂ່າວທັງໝົດຈາກ LaoX: https://laox.la/all-posts/