ປະເທດລາວກຳລັງກາຍເປັນປະເທດເຊື່ອມຕໍ່ການຂົນສົ່ງທີ່ສຳຄັນໃນພາກພື້ນອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້, ໂດຍທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ແລະ ທ່າບົກ ທ່ານາແລ້ງ ໄດ້ຫັນປະເທດຈາກທາງບົກໄປສູ່ທາງບົກ. ຕາມການລາຍງານຂອງ ໜັງສືພີມ ວຽງຈັນທາມ
ພື້ນຖານໂຄງລ່າງໃໝ່ນີ້ເຮັດໃຫ້ເສັ້ນທາງການຄ້າລະຫວ່າງອາຊຽນ, ຈີນ ແລະ ຢູໂຣບ ໄດ້ໄວຂຶ້ນ ແລະ ມີປະສິດທິພາບຫຼາຍຂຶ້ນ, ຫຼຸດຜ່ອນເວລາການຂົນສົ່ງ ແລະຄ່າໃຊ້ຈ່າຍຢ່າງຫຼວງຫຼາຍ.
ຜົນສຳເລັດອັນສຳຄັນແມ່ນລົດໄຟຂົນສົ່ງສິນຄ້າດ່ວນອາຊຽນ, ເຊິ່ງໄດ້ສຳເລັດການເດີນທາງຮອບທຳອິດຈາກມາເລເຊຍໄປເມືອງຈົງຊິງ, ຈີນ, ໃນເວລາພຽງ 9 ມື້ – ເກືອບເຄິ່ງເວລາຂອງການຂົນສົ່ງທາງທະເລ – ເປັນການປະຢັດຄ່າໃຊ້ຈ່າຍ 20%.
ການປ່ຽນແປງນີ້ເຮັດໃຫ້ປະເທດລາວເປັນຈຸດເຊື່ອມຕໍ່ທີ່ສຳຄັນໃນຕ່ອງໂສ້ການສະໜອງຂອງພາກພື້ນ ແລະທົ່ວໂລກ, ໂດຍສະເພາະສິນຄ້າທີ່ມີຄວາມຕ້ອງການສູງເຊັ່ນ: ເຄື່ອງແຟຊັ່ນ ແລະ ສິນຄ້າຟຸ່ມເຟືອຍ, ເຊິ່ງຕ້ອງການການຂົນສົ່ງທີ່ໄວກວ່າ.
ໃນປີ 2022, ທ່າເຮືອແຫ້ງ Thanaleng ໄດ້ຈັດວາງຕູ້ຄອນເທນເນີ 49,183 ຕູ້, ດ້ວຍການຂົນສົ່ງລະຫວ່າງບັນດາປະເທດຄື: ໄທ, ຫວຽດນາມ, ກຳປູເຈຍ, ໄປຍັງຢູໂຣບ. ປະລິມານບັນຈຸຕູ້ຄອນເທນເນີຂອງທ່າເຮືອໃນແຕ່ລະປີເພີ່ມຂຶ້ນ 30-40%.
ທາງການລາວ ຈະເສີມຂະຫຍາຍ ດ້ານການຂົນສົ່ງ ດ້ວຍການເປັນເຈົ້າພາບ ກອງປະຊຸມ ສາກົນ ກ່ຽວກັບ ການເຊື່ອມຕໍ່ ການຂົນສົ່ງ ອາຊຽນ ແລະ ງານ ໂລຈິດສຕິກ ຂອງລາວ ປີ 2024 ທີ່ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ.
ເຫດການເຫຼົ່ານີ້ຈະກົງກັບກອງປະຊຸມສຸດຍອດທຸລະກິດ ແລະ ການລົງທຶນອາຊຽນ (ABIS) ແລະ ກອງປະຊຸມສຸດຍອດອາຊຽນໃນເດືອນຕຸລາ 2024, ເພື່ອແນໃສ່ດຶງດູດການລົງທຶນ ແລະ ຊຸກຍູ້ການຮ່ວມມືໃນພາກພື້ນໃນການຂົນສົ່ງທາງລົດໄຟຂ້າມຊາຍແດນ.
ນັກລົງທຶນກໍາລັງເບິ່ງໂອກາດໃນເຄືອຂ່າຍການຂົນສົ່ງທີ່ເຕີບໃຫຍ່ຂອງລາວ, ເຊິ່ງລວມມີໂຄງການພັດທະນາມູນຄ່າ 547 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ ຢູ່ສວນສາທາລະນະຂົນສົ່ງສິນຄ້າໃກ້ກັບຂົວມິດຕະພາບແມ່ນໍ້າຂອງແຫ່ງທໍາອິດ.
ໃນນັ້ນລວມທັງເຂດປຸງແຕ່ງການສົ່ງອອກ, ເຂດການຄ້າເສລີ, ແລະສູນເຕັກໂນໂລຊີ, ໂດຍສະເໜີການຫຼຸດພາສີຂອງຜູ້ຜະລິດແລະການເຂົ້າເຖິງຕະຫຼາດສາກົນ. ລາວໄດ້ຮັບສິດທິພິເສດທາງດ້ານການຄ້າກັບ 42 ປະເທດ, ເຮັດໃຫ້ມັນເປັນຈຸດໝາຍປາຍທາງທີ່ໜ້າສົນໃຈຂອງບັນດາວິສາຫະກິດທີ່ຊອກຫາຊ່ອງທາງເຂົ້າສູ່ຕະຫຼາດພາກພື້ນ.
ວຽງຈັນທາມ
https://www.vientianetimes.org.la/freefreenews/freecontent_189_Laos_set_y24.php?fbclid=IwY2xjawFm-FJleHRuA2FlbQIxMAABHUe_hxouzWntfTWIGxEwX0MjccTyBgAcy5x7L4_Di32-P2qd9vXSt_p48A_aem_xLSjziiBBanGDX9Bi07kFA